مشاهده خبر

دستور وزیر اقتصاد به بانك ها درباره پروانه‌های كسب


وزیر اقتصاد در نامه به مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی کشور اعلام کرد از ابتدای سال 1402 پروانه‌های کسب صرفا یک فایل الکترونیک حاوی شناسه یکتا هستند و نسخ چاپی پروانه کسب صادره از 1402 به بعد که #شناسه_یکتای بانک اطلاعات کسب وکارهای کشور را نداشته باشند، #بی‌اعتبار هستند.

️پروانه های کسب صادره قبل از 1402 و سایر مجوزهای کسب وکار صادره قبل از 1401.02.10، تا پایان سال جاری همچنان معتبر هستند و از تابستان آتی، به تدریج فایل الکترونیک شناسه یکتا برای هر مجوز قدیمی، با جایگزین نسخ قدیمی و چاپی آنها خواهد شد.

شناسه یکتای مجوزهای جدید، بطور 24ساعته و توسط هرکس از بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی (qr.mojavez.ir) یا از طریق وب سرویس از بستر شبکه ملی تبادل اطلاعات، قابل‌مشاهده و استعلام هستند.


وزیر اقتصاد به مدیرعاملان بانک‌ها دستور داده با یادآوری حکم قانونی به همه مسئولان و کارکنان ادارات و شعب بانکی یادآوری کنن

*برای استعلام صحت پروانه کسب به بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران مراجعه کنند.

*من‌ بعد، درخواست نسخه کاغذی یا کپی پروانه کسب و دیگر انواع مجوز کسب‌وکار از مشتریان ممنوع است و معیار اعتبار پروانه های کسب صادره از ابتدای سال 1402 و سایر مجوزها از 1401.02.10، وجود #شناسه_یکتای آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران قابل مشاهده می باشد.


#درگاه_ملی_مجوزهای_کشور


تعداد بازدید: 12111402/03/01